La tuba imprescindible

Sóc dels afortunats que han pogut viure en un poble amb banda de música. De fet, quan vaig nàixer, el meu avi em va fer soci d’aquella banda que també va vindre al món aquell mateix any. 

Peasants making Music in an InnDe ben xicotet em va cridar l’atenció aquell conjunt de gent tocant instruments pel carrer. Jo desconeixia el motiu pel qual ho feien i per això vaig decidir comprovar-ho. Amb 4 o 5 anys, agafava una flauta dolça o un tamboret de joguet i anava davant de la banda, al costat de Paco Soriano, president fundador d’aquella jove banda de Quart de les Valls.

Ja amb 6 o 7 anys vaig començar a rebre lliçons de “solfa” per part de mestres, que gratuïtament s’oferiren a endinsar-nos en el bell món de la música. El resultat ha estat que més de 120 veïns i veïnes d’un poble amb poc més de mil habitants han aprés música i han format part de la banda en algun moment de la seua curta història. Alguns hem continuat els nostres estudis musicals als conservatoris o a les facultats, la qual cosa ha millorat moltíssim la qualitat de la banda.

El temps ha passat per a tothom i les coses han canviat molt. És per això que m’agradaria fer menció a un fenomen que encara perdura a les bandes del País Valencià. Es tracta d’aquells treballadors i treballadores del camp que formen part de les nostres bandes. Eixos que després de dures jornades de treball agafen l’instrument i es dirigeixen al local d’assaig. Puntuals, humils, discrets i fraternals. Els que mai falten i que sempre estaran. Sense cap dubte, l’eix vertebrador de cada banda.

Des d’ací vull retre un xicotet homenatge a aquells i aquelles que donen sentit a una part tant important de la nostra cultura popular.

Música, mestre!

Anuncis

Deixa un comentari

