Un treballador, un burgés i un capellà.

Quan era jovenet recorde que una tarda em vaig trobar pels carrers del meu poble al capellà conversant amb un burgés.

ABEL_Y_KA_N_copia 1Sabedor de la meva estima per la terra em va dir el segon:

-Xiquet, tu veus com fem País?

I el capellà s’afanya a dir: -sí, sí, em de fer País.

A pesar de la meva joventut era conscient de la situació i vaig respondre:

-no n’estic molt segur de fer eixe País. Ací som tres persones: un de nosaltres treballa, altre se’n aprofita dels que treballen, mentre que l’últim beneeix  la situació i viu de fer-ho.

Les seves cares cobraren un color blanquinós per moments.

-normal que penses això a la teva edat, jo també ho feia, -Digué l’empresari entre rialles- però quan tingues la meva edat…

-t’assegure que no estaré preocupant-me per una bandera – vaig dir-, ni venent la terra a cop de PAI, ni amagant la cultura i la llengua quan no interessa al negoci. I és què som de distinta classe, a l’igual que el Països que defensem respectivament.

-tots som fills de Déu.-Afirmà el Retor-.

-i tant que sí, pare, i tant. Veu com no hi deurien existir les classes?

Deixa un comentari

